Az EMS módszer

Az EMS edzés módszer egy elektromos izomstimulációt alkalmazó tréning. Az EMS, az angol electro-myo-stimulation = elektromos izomstimuláció fogalmának rövidítése. Rehabilitációs célokra az EMS módszert már régóta használják. A gyógyászatban a páciens izmait passzív módon mozgatják meg az EMS segítségével.

Az EMS edzés ugyanezt a technológiát felhasználva aktív módon edzi meg a test izmainak 90%-át.

Az EMS edzés menete

A tréning előtt az edzeni vágyó egy pamut aláöltözetet vesz fel, majd egy olyan speciális ruhát adunk rá, melyben a nagyobb izomcsoportok területeire egy-egy elektróda van elhelyezve. Ezek a benedvesített elektródák segítenek a nagyobb és intenzívebb izom összehúzódás elérésében. Az edzés mindössze 20 percig tart. Ez alatt folyamatos az izomzat stimulálása és az aktív gyakorlatok végrehajtása. Az edzés alatt egyszerű gyakorlatokat kell végezni, így növelve az edzés hatékonyságát.

Az EMS gépen minden egyes elektródát külön-külön szabályozható. Ezáltal minden egyes izomcsoportra beállítható a megfelelő terhelés, ami lehetővé teszi az izomcsoportok célzott stimulálását. Az edzés kezdetén mindenki beállít egy alap terhelést, melyet a továbbiakban a gyakorlatoknak megfelelően az instruktor fog változtatni. A terhelés nagysága egyénenként változó. A test vezetőképessége függ az alany testfelépítésétől, testtömeg-indexétől, valamint a közérzetétől.

A módszer teljesen biztonságos, több éven keresztül fejlesztették Németországban. Lényege, hogy az izom összehúzódást nem súlyok emelésével érjük el, hanem az EMS technológiát használva, mely közvetlenül az izmot dolgoztatja. Így elkerülhetjük az ízületek és inak sérülését, mivel a mozgás során azok nem kapnak terhelést.

Az edzéshez pamut aláöltözetet és törülközőt is biztosítunk, másra nem lesz szükséged.

Az EMS edzés rendszeressége

Egy edzés 20 percig tart. Egy héten 2-3 alkalom az ajánlott, mivel az edzés nagyon intenzív. A tréning hatása a terheléstől és a közben végzett gyakorlatoktól függ. Egyaránt alkalmas izomnövelésre, súly csökkentésre, valamint rehabilitációs célokra is. A súlycsökkentő hatás fontos része a regeneráció. Az edzést követően fokozódik az anyagcsere, ami 2 nap után is átlag feletti értékeket mutat.

Az EMS történelme

Az elektromos áram emberi szervezetre gyakorolt kedvező hatása már több száz éve ismert. Állítólag már az ókori rómaiak is felfigyeltek erre a módszerre és ráják elektromos impulzusait használták gyógyászati célokra. A módszer azóta továbbfejlődött és mára mesterséges impulzusokat használnak a kívánt hatás elérésére. A technológiával az űrkutatásban is kísérleteztek. Súlytalan körülmények között az emberi test izmai elkezdenek gyengülni. Hagyományos módszerekkel ennek megakadályozása nem egyszerű feladat. Ekkor fordult a tudósok figyelme ismét az EMS technológia felé, ami számos tanulmány és kutatás alapja lett. Shi Zhou professzor a Dél Keresztje Egyetem tudósa társaival egy hathetes, 30 önkéntes fiatalemberen végzett kutatás eredményeként bizonyította, hogy heti háromszor húsz percen át az 50 Hz-es, 50-100 mA-es áramforrással 5 mp bekapcsolás és 10 mp-es pihenő ritmusban végzett gyakorlatok nemcsak a kezelt jobb láb izomzatának és izomerejének növekedését idézték elő, de a másik, elektromossággal egyáltalán nem ingerelt láb combizma is fejlődött.Németországban élsportolókon hajtottak végre kísérleteket. Ott azt tapasztalták, hogy sérülések valamint nagy megerőltetéssel járó meccsek után az EMS kezelésen átesett sportolók izomzata hamarabb regenerálódott.

"Köszönöm, hogy veletek sikerült végre lefogynom! Arról nem is beszélve, hogy ennyi energiával elláttok a szürke hétköznapokra!"
L. Júlia
törzsvendég